Budowa wiaduktu WD-72 nad Autostradą A1 w m. Warlubie
W projektowanym węźle autostradowym „Warlubie”, w ciągu łącznic DL-2 i DL-3, projektuje się dwuprzęsłowy wiadukt o rozdzielonych konstrukcjach ustrojów niosących i podpór.
Prześwit pomiędzy obiektami w świetle gzymsów wynosi 1,50m.
Spadek poprzeczny na jezdni 2,5% – jednostronny w kierunku osi odwodnienia.
Spadek poprzeczny na gzymsach 4% – w stronę jezdni.
Rozpiętości teoretyczne (w osiach podpór): Lt = 26,68 + 26,69 m = 53,37m.
Długości pomostów wynoszą 54,28m.
Kąt skrzyżowania osi obiektu z osią autostrady wynosi α = 79,11 º.
Skrajnia pionowa pod obiektem wynosi min. 4,75m (4,70 m + 0,05 m).